Proloog Bangkokis 07/10/04

Esimene päev Bangkokis. Palav on. Meeldiv.  Kohati tüütav, aga üldiselt hästi talutav. Suutsin lennukis kokku oma 5 tundi magada.  Umbes viie ajal tegin silmad lahti ja tõstsin  aknal katte ülesse. Ahhetama võttis vaade – muinasjutuline koit pilvede kohal õrnroosa-sinistes toonides. Oleksin justkui hesperiidide maad näinud – teiselpool horisonti...tõsi küll...kreeklaste järgi oleks see pidanud Läände jääma. Aegamööda roosakas uduloor hajus ja selle alt ilmus nähtavale maa – mägine maa...väga mägine maa...vapustavalt võimas mägine maa täis teravaid pikki varje, mida kutsus esile veel tõusev päike.

Vaade Karakorumi mäestikule

Usun, et tegu oli Karakorumi mäestikuga. Himaalaja jäi vasakule...lennuki teise poole akende vaatevälja. Tegin pilti. Huvitav oli vaadata, mis moodi mäed ülevalt poolt välja joonistusid. Võis selgelt ette kujutada, kuidas ürgses ookeanis ulpinud India suure kolinaga vastu Aasiat triivis. Kõik mäeahelikud joonistusid kaunilt välja. Need ei saanud olla väga kõrged mäed...Mitte üle 5000m pakun, sest lund ma ei näinud... sellist beežikas-pruuni tooni olid. Usun, et üsna sarnased Ladakhi piirkonnaga Põhja Indias. Muidu on Karakorumi mäestikus neid 8000-si tipukesi ikka küll. Kahju, et need mulle vaatevälja ei jäänud.
Lend jätkus üle Lahore ja siis pikki India idapiiri Tai suunas. Kuna maastik muutus laugeks, siis ta kaugenes lennukist ja mähkus uduvinesse ning ei pakkunud enam suurejoonelisi vaatepilte. Seda üksnes mõneks ajaks. Rannikule jõudes muutusid pilved hõredamaks ja avanesid uued põnevad vaated suurte looklevate jõgede näol, mis moodustasid võimsaid deltasid enne ookeaniga ühinemist. Ilmselt oli tegu Bangladeshiga. Maaga, mille elanikud on sagedaste ohvriterohkete üleujutustega harjunud. Ülevalt tundus igal juhul väga ilus maa olevat.

Edasi oligi juba maandumine. Vahetasin paar sõna ühe soome tüdrukuga, kes läks edasi Vietnami tööle vahetusüliõpilasena oma uurimuse tarvis. Siis immigratsioon ja 20 minutiga olingi lennujaamast väljas A4 bussi peal Siam Square poole teel. Bussis istus peale minu veel seljakottidega tüüpe. Bussiaknast paistev linnamaastik tundus üsna huvitav. Sai näha igasuguseid arhitektuuri imesid ja sekka ka lobudikke. Kujuta ette et kristluse, islami ja ida jooned on ühes majas täiesti kriitikat kannatavasse kooskõlla viidud ja ühendatud. Tjah, paras kamulatäis aasia rääma - “garaažpoode” oli ka, aga ei midagi India stiilis. Liiklus tunduvalt sujuvam ja vaiksem, kuigi endiselt parempoolne.  Enne Siam Square läks rahvas bussis paanikasse, peatus lähenes. Selgus, et veel kolm inimest peale minu soovivad Soi Kasem San 1 suunas liikuda. Marssisime siis koos piki Rama I RD-d – miski Rama nimelise kuninga järgi nime saanud – Tai on ju kuningriik ja puha. Kuninga nägu oli kõigil rahatähtedel...
Üsna palav on olla. Eriti kui konditsioneeriga bussist välja astuda, siis on mulje, et sisened hoopis sauna.
Soi Kasem San 1, Wendy hotellis ootas kena üllatus – hotell täis mis täis...Tjah. Siirdusime siis teistesse samal tänaval asuvatesse hotellidesse. Tundus, et äri läheb hästi, sest kõigil oli pakkuda vaid viimane või eelviimane vaba tuba.  Rootsi paariga viskasin kulli ja kirja Star Hotel toa peale. Mul hea meel, et nemad said. Mina jällegi siirdusin tänava lõppu – röögatavalt originaalse nimega kohta Bed and Breakfast. Seal küsiti mult pisikese  toauberiku eest 400THB (kohalik rahaühik Tai baht ca 30EEK=100THB).
Siin ma siis nüüd olengi. Mul on väike toakuubik. Selline pisike libaaknaga konku, kuhu mahub ära 1 mõnus pehme voodi ja väike lauake tooliga. Lisaks on veel oma wc ja dušš. Kõik, mida vaja. Aken avaneb koridori. Seinad tunduvad üliõhukesed olevat. Kui keegi mööda läheb, on tunne nagu ta siinsamas toas kõnniks. Trepp teeb ka kääksu just ühe kindla astme juures.  Loodan, et siin öösel väga tihe liiklus ei saa olema.

Peale väikest värskendust sain rootslastega kokku, et koos sööma minna pidulikult – ikkagi esimene õhtu Aasias ja Bangkokis ja puha. Käisime mingis suht viisakas Tai kohas. Enne viskasime nalja, et lähme Mäkki. Kogu piirkond näis koosnevat ühest ainsast ostukeskusest. (MBK) Tundus olevat hea mõte sinna sisse astuda. Olin ju kammi maha unustanud ja pea hakkas juba väga sassi minema. Kahjuks aga osutus mu lootus sealt poekaosest kamm leida asjatuks. Ostsin lohutuseks šampooni ja filmi. Siis mõtlesin, et targem oleks ehk rootslastest lahku minna. Nad tundusid haigestunud, haigus väljendus ostuhüsteerias.
Supermarket oli muidugi nii ehitatud, et väljapääsu oleks võimalikult raske leida. Lõpuks mul siiski õnnestus põgeneda. Mõtlesin ja seisin BTS National Stadioni jaamas piletiautomaadi ees – kas minna skytrainiga lõbusõitu tegema õhtul pimedas või mitte. Oli ju võimalus, et midagi pole aknast näha.  Parem valges ja homme – nagunii oli ju asja sinna Sathorni kanti.

Töllerdasin siis veel Siam Square ümbruses õnnetult ringi ja nutsin kammi taga. Lõpuks saatis mu ponnistusi edu - Soi Kasem Sani nurga peal asuvas 7-11-nis. Jõllitasin tükk aega hambaharjade ja muu tualettnodiga täidetud riiulit ja minu suure silmamoonutamise tulemusel tekkisid sinna lõpuks ka paar kammi. Valisin helesinise.

Nüüd olen tagasi ja pesuväel oma pisikeses õhukeste seintega toas. Palav on. Äsja sai suur tegu tehtud – võtsin esimese Lariami tableti sisse. Edaspidi siis iga neljapäev paluks. Saab näha, mis nägu ma homme olen ja kuidas magan. Praegu olen küll kole unine. Kell on 20 45 – Eestis seega 16 45. Tundub uskumatu – olen nii unine ja organism näib justkui endiselt lennukis viibivat. Täna rohkem välja ei lähe. Uurin oma homsed käigud ette ära ja jään magama